СТВОРЮЄМО З ЛЮБОВ’Ю

ВТІЛЮЄМО З РОЗУМОМ

Поради фахівця: коли можна вимагати зменшення вартості ремонтних робіт

Як відомо, ремонт закінчити неможливо - його можна тільки призупинити. І аби полегшити цей перманентний процес, багато то вважає, що краще залучитися допомогою фахівців. Ми розповімо вам про те, чи реально зменшити витрати на ремонт. Відразу уточнимо: мова піде про ті випадки, коли на виконання ремонтних робіт укладено договір. В іншому випадку довести існування домовленості між власником квартири та робочими надзвичайно складно. Якщо немає договору, то у разі неякісно виконаної роботи претензії пред’явити нікому.

Зазвичай в договорі просто вказується, що замовник доручив виконавцеві своїми силами зробити ремонт квартири. Але краще визначити конкретні види робіт, які робочі зобов'язуються виконати. Це буде корисним, якщо бригада спробує заперечувати деякі з узятих на себе зобов'язань. Всі матеріали подаються замовником - відповідний пункт доцільно згадати в договорі. Зрештою, слід визначити терміни проведення ремонту.

Хіт-парад порушень

Рано чи пізно, але роботи завершуються - тут і настає момент істини. Найпоширеніше порушення при ремонті - недотримання його термінів. Якщо в договорі зазначено, що ремонт повинен закінчитися 20 березня, то починаючи з 21 березня термін вважається порушеним. Тільки є один нюанс: якщо замовник прийняв результати роботи (цілком або поетапно - це відбивається в договорі), пред'являти якісь претензії до виконавців він вже не має права.

В принципі, законодавство не регулює питання про наслідки, які настають при порушенні термінів виконання кожного окремого етапу. Але із загального змісту відповідних норм можна зробити висновок, що затягування одних етапів ремонту перешкоджає переходу до інших видів робіт і тому повинно каратися так само, як і порушення термінів здачі всієї роботи. При цьому не треба забувати, що якщо робота виконана без порушення термінів, про що працівники повідомили замовнику, але він цю роботу не прийняв, вважається, що вона прийнята вчасно. Так що не варто тягнути час і чекати, коли пройде остання дата здачі.

 

Трохи про якість

Другий поширений вид порушень - якість ремонту. Критерії встановлюються замовником. Законодавство говорить про те, що «якість робіт має відповідати цілям використання майна», але цей критерій також є оціночним. Зрозуміло, що, якщо встановлюють раковину, до неї повинні бути підведені труби. Однак іноді з робітниками домовляються лише про встановлення, але не про підключення того чи іншого обладнання. В цьому випадку пред'являти претензії до робітників не можна. Втім, при деяких видах робіт недоробки і дефекти очевидні.

Наведемо приклад. За договором робітники повинні були вирівняти підлогу і покласти паркет у квартирі. Вони проігнорували першу частину домовленості, в результаті підлога вийшла нерівною. Всі дефекти очевидні. Робочі намагалися переконати власника квартири, що такі недоліки цілком нормальні і не залежать від якості роботи. Але раз крива підлога - недолік будівельників і це заважає паркетним робіт, а сам замовник наполягає на вирівнюванні, то ігнорування такого прохання рівносильно відмові від виконання зобов'язань за договором.

Робочих змусили все переробляти. Вдруге підлогу вирівняли, але паркет поклали недбало. Робочі спробували відмовитися від нових переробок. Терпіння господарів закінчилося - вони просто найняли інших людей, які сумлінно виконали всі поставлені завдання. Коли перша бригада зажадала оплатити їхні послуги, господарі квартири поставили їх до відома про те, що, оскільки всі виконані ними роботи були неякісними, вони не підлягають оплаті.

Іноді при виконанні ремонту робітники випадково заподіюють шкоду замовникам: розбивають вікна, псують шпалери тощо.  За подібну недбалість з них варто вимагати грошову компенсацію або усунення заподіяної шкоди.

Ще один різновид порушень - махінації з матеріалами. Іноді робочі вимагають більше матеріалу, ніж потрібно насправді. А надлишки просто загадково зникають. Така сумна доля, як правило, підстерігає фарбу, будівельні суміші та інші матеріали, кількість яких відстежити дещо складно. Якщо замовник здатний довести факт крадіжки, він може написати заяву в поліцію. Не зовсім зрозуміло, як будуть кваліфіковані такі дії робітників - як злодійство або як шахрайство. Але зазвичай всі воліють вирішувати справу мирним шляхом: робочі просто не отримують належних їм грошей.

 

Виховання почуття відповідальності

Що можна зробити проти працівників, які, на вашу думку, несумлінно поставилися до виконання своїх обов'язків?

  1. Треба вимагати усунути недоліки за їх рахунок. Наприклад, якщо при плиткових роботах була розбита плитка і зроблений скол у ванній, вимагайте не тільки купити нову плитку, але і замінити ванну (якщо скол великий). Причому в цьому випадку виконавець зобов'язаний не тільки купити за свої гроші ванну, але і забезпечити за свій рахунок її доставку і установку.
  2. Ви маєте право отримати компенсацію всіх витрат, які знадобляться для усунення наявних недоліків. Якщо на усунення виявлених замовником недоліків виконавець витратить занадто багато часу, від його послуг доцільно відмовитися і вимагати відшкодувати всі збитки. Крім того, якщо робітники будуть використовувати при ремонті свої матеріали (зажадавши додатково їх оплатити), вони зобов'язані гарантувати їх якість. Якщо використаний матеріал виявився неякісним, робітники повинні компенсувати завдані збитки.
  3. Ви маєте право зменшити вартість послуг. Будь-яка умова про перегляд вартості робіт за договором  повинна бутм зафіксованою. За що можна вимагати зменшення вартості робіт? Практично за все! Погано поклеєні шпалери, криво покладений лінолеум або погано прикріплені плінтуси - за все це реально зменшити частину вартості.

Навіть якщо договір на ремонт не укладено, більшість працівників вважають за краще не сперечатися. Як правило, всі претензії замовників обґрунтовані, а зайвий раз з'ясовувати відносини через суд або за допомогою поліції нікому не хочеться. Звісно, зловживати своїми правами не варто. Але придивіться до своєї відремонтованої квартири уважно: можливо, ви переплатили робочим, хоча вони залишили недоліки?

Про нас

ТОВ «Гріко» – це компанія, що динамічно розвивається та пропонує широкий спектр товарів для будівництва, ремонту та декору від українських та закордонних виробників. Знаходячись у місті Чернівці, ми пропонуємо високоякісну продукцію та обслуговуємо клієнтів по всій Україні, враховуючи їх специфіку та напрямок діяльності.

Контакти

  • Email office.grico@gmail.com
  • Офіс +38 (0372) 58-43-43 
    Відділ продажу +38 (099) 205-94-18
  • Адреса Україна, м. Чернівці, вул. Миколаївська, 40
Top